Bad beat



Runt omkring på nätet florerar det alltid massa rykten om att olika pokersiter är riggade hit och dit och att det således förekommer fusk mot spelare. Oklart är hur pokersiterna skulle tjäna på ett sådant fusk eftersom de inte tar pengar från förlorande spelare utan bara tar en procent från bordet i varje giv, men det hindrar inte folk från att tro att det är så i alla fall. Jag avfärdar kategoriskt de som tror det som knäppskallar som lika gärna skulle kunna sitta med en foliehjälm för att försöka zooma in kosmos och avslöja den stora världskonspirationen. Det är trots allt en chans på ungefär 50 att ett speciellt kort kommer, och ofta räcker det ju med att det är ett ess som kommer och inte spader ess och då är det ju ungefär 4 chanser på 50.

Men - när man åker på en sån bad beat som jag hade i den här handen, då tär det så man börjar fundera. Som ni ser är risken att jag ska förlora den här handen ungefär 1 på 500. Jag har tryckt in alla mina pengar och fått syn av de båda andra optimisterna, så det är inget mer att göra. Men vad händer? De enda två essen som är kvar i leken kommer på rivern för högre kåk och delad pott för de andra..... Kan faktiskt bokstavligt talat inte bli värre bad beat än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0