Aprilskämt?

En sak som jag hörde för snart en månad sen, men som jag fortfarande fnissar åt lite då och då, är den lilla staden Batman i Turkiet. Ja staden heter så. En stad. I Turkiet. Heter Batman. Ni tror mig fortfarande inte? Kolla  HÄR  Nu vill de stämma Warner bros för att de har snott namnet. Nu. 2008. Inte för över sjuttio år sen när serien skapades. Lycka till Batman-bor.

Man får ju bilden framför sig hur de åker omkring i häst och vagn och på Amish-manér hälsar på varandra med sina vidbrättade svarta hattar och så helt plötsligt en dag säjer Özcan: "Öh, grabbar, har ni hört att Amerikanarna har gjort en seriegubbe som heter Batman?" (Det blir roligare om man här istället tänker att det hela utspelat sig i t.ex. Värmland och att seriefiguren istället hetat typ "Mangskog") "Neeej" säjer de andra "Vilka svin!. Det måste vi göra något åt!"

Visst, ryggmärgsreflexen brukar annars vara att tycka att USA eller något multinationellt företag har betett sig grisigt på den lilla människans bekostnad, men i det här fallet måste jag säja att jag står på deras sida. Batman-borgmästarn har haft god tid på sig att reagera och jag tror inte att det "psykiska lidandet" har varit alltför omfattande.

Nu väntar man bara på att staden Donald Duck i Nya Guinea ska reagera.

 

Kommentarer
Postat av: Elin

Ha, ha!!! Ja jösses, folk är inte kloka!

2008-12-04 @ 16:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0