Modekritiker?

Dags för ännu en bajshistoria, verkar vara oroväckande centralt i mitt liv just nu:

Jag har visserligen förväntat mig att min dotter kommer att växa upp till en mer eller mindre trendkänslig och modemedveten ung dam en dag. Hon kommer med stor sannolikhet att tycka att jag klär mig mossigt, inte fattar ett dugg av vad som gäller och att min klädstil, och i värsta fall hela jag, är hopplöst passé. Men vad jag däremot inte förväntade mig var att den dagen skulle komma redan innan hon fyllt en månad.

I morse hade jag dragit på mig ett par väldigt vida jeans, som jag själv kände kanske inte riktigt funkar så bra längre. Mina favoritjeans var inte rena. Även till detta var Stina en stor orsak, men det är en annan historia. Jag hade till detta på mig en T-shirt som jag även hade använt dagen innan ett kort tag. Den var fortfarande att betrakta som ren, men dock inte helt oanvänd. Glad i hågen gjorde jag mig klar att ge mig av till jobbet, för en gångs skull i hyggligt god tid efter en ovanligt friktionsfri morgon. Jag skulle bara säja hejdå till Stina först, medan Elin borstade tänderna.

Efter en liten stund började Stina sprattla på ett sätt som kan betyda ett antal olika saker, hungrig, kall, varm, mår illa, har ont i magen eller - ska bajsa. Det visade sig att det var det senast nämnda och hon drog utan vidare av två riktiga vuxenfisar med extra allt. Det bar sig inte bättre än att blöjan satt en liten aning snett och innan jag visste ordet av var både jeans och T-shirt nerbajsade.

Det blev att ställa sig och stryka ett par snyggare byxor och en proper skjorta och som vanlig bli sen till jobbet.. Men jag måste säja att Stina hade rätt i sak - jag är mycketr snyggare klädd nu än innan hon kom med sin feedback.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0