Svenskt OS-guld!

I brist på svenska guld hittills ägnar sig de svenska idrottarna, ivrigt påhejade av svenska medier åt vår absolut starkaste nationalgren: gnäll på domare och funktionärer. Aftonbladet ägnar sig åt omröstningar kring om Ara Abrahamian blev borttdömd eller inte.... Tillåt mig hånflina... Hur i glödheta ska vi kunna ha en uppfattning om det? Och hur kunde det helt plötsligt växa sjögräs i just den svenska roddbanan och bara i Åsa Svenssons heat? Nej, lär er att ta en förlust med värdighet. Jag skulle vilja sträcka mig så långt som att även om man, mot förmodan, blir bortdömd så kan man skälla ganska bra på domaren i stridens hetta, men sen är det dags att gå ut i omklädningsrummet och skrika ut sin ilska mot livet, universum och allting och den genomblinde och mentalt utmanade domaren och ta en kall dusch. Sen går man ut och säjer grattis. Nej hittills är det bara Guld till Sverige i gnäll och det är inte ett man vill vinna.

Finns dock lysande undantag, som Emma Johansson som i värja fick en kvart att vila sig efter sin åttondelsfinal, vilket de svenska journalisterna omedelbart ville ha till att den internationella konspirationen bland alla domare i samtliga idrotter mot Sverige hade varit framme igen. Men Emma bara skrattade lite, ryckte på axlarna och konstaterade att "Nej, det är så det är vettu. Nästa gång är det jag som har tur med lottningen". Underbart med en sant vuxen människa (även om hon bara är 19 år) bland alla småungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0