Antony and the Johnsons till Way out west istället

Ok, Way out Wests första släpp var en redig besvikelse för mig personligen, med Band of horses som enda höjdpunkt, visserligen bredvid några fina svenska namn som Timo Räisänen, men det förväntar man sig ju. Det är de utländska storheterna man vill åt. Nej, då var Where the Action is klart intressantare för mig. Men nu släppte de precis Antony and the Johnsons till Way out west. Bra revansch. Dessutom ska de spela tillsammans med Göteborgssymfonikerna. Det borde bli magiskt. Jag har sett dom i Dalhalla en gång och det kvalar lätt in på topp fem av de bästa konserter jag sett. Som den observante läsaren uppmärksammar efterlyste jag faktiskt Antony och Johnsönerna redan till WTAI nedan.

Mannen(?) med världens vackraste vibrato släppte en ny skiva nu i vinter. Med ett extremt pretentiöst anslag, som han ändå på något mirakulöst sätt kommer undan med utan att bli ett dugg patetisk, var temat den här gången miljöförstöring och global uppvärmning. Det var ju ett klart avbrott från de tidigare skivorna som i princip helt handlat om sexuell och könslig förvirring. Det var en bra skiva, om än inte lika hit-rik som de andra två.  Och med tre starka skivor i bagaget, en extrem ambitonsnivå, en unik röst och ett av världens mest intressanta och samtidigt estetiskt tilltalande sound borde det bli utöver det vanliga. Grattis alla som kommer dit.
Antony

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Med ett extremt pretentiöst anslag, som han ändå på något mirakulöst sätt kommer undan med utan att bli ett dugg patetisk, var temat den här gången miljöförstöring och global uppvärmning."



Bullseye min vän!

2009-03-10 @ 16:40:41
Postat av: Kyljohan

Tack käre anonym =)

2009-03-10 @ 16:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0