Sprutlackerad

Det finns upplevelser i livet som liksom höjer känslan av liv. När man påtagligt känner att man är levande. Står med fötterna på jorden liksom. Rotad i myllan. Här ett exempel från de senaste dagarna:

Bytte blöja på Stina i morse. Hann precis ganska glatt konstatera att hon för en gångs skull inte hade bajsat, något som var och en inser gör själva bjöjbytet både lättare och trevligare för blöjbytaren. Knappt hade jag tänkt tanken och fått på henne en blöja förrän det kom en laddning i den alldeles nya blöjan. Här gjorde jag rookie-misstaget att inte vänta ut hela stormen utan tog av blöjan för att kontrollera det redan då ganska imponerande resultatet. Vilken rutinerad förälder/barnvakt som helst hade ju förstås låtit blöjan sitta kvar ett tag och vänta ut efterskalv, men jag inte bara hann få av blöjan utan jag hann även göra rent och torrt och fint. Precis när det var klart, men precis innan jag hunnit få på en ny blöja kom det ett rejält pysljud, ungefär som när man trycker till mycket kort på en tryckluftspump för cykeln. det var bara att konsatera att både mitt lår och stora delar av badrumsgolvet var redigt nerbajsade. Trycket var såpass imponerande att de längsta stänken mättes in på gott och väl en meter från ändalykten.

jaja man lär så länge man lever och såna gånger så får man verkligen veta att man gör just det i fulla drag -. lever!


Kommentarer
Postat av: Erika

HAHAHAHAHA! Stina räddade en annars rätt så trist dag...



Kram på er och ta hand om er!

2008-10-18 @ 14:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0