"Where the action is" tänker tydligen göra skäl för namnet i år...

Det är som att nån har börjat skämta aprilo med mig i festivalsverige. Sen vi blev gravida har ju antalet bokningar i min smak ökat exponentiellt. Way out west i somras var ju episkt och nu laddar Where the action is, en festival som jag tidigare upplevde som en liten intressant uppstickare även de på med Neil Young, Nick Cave (med Bad seeds den här gången. Shit. Tänk om de kör People ain´t no good), + Duffy och Seasick Steve. Det är ju faktiskt som ett aprilskämt. Lägg till Tom Waits, Antony and the Johnsons och Tom Petty också så vet jag helt säkert att det måste vara nån som driver med mig.

Hade vi inte haft Stina nu hade jag redan köpt biljetter. Men jag tänker inte bli en av de där föräldrarna som släpar med barnen precis överallt, mest för att visa att de minsann fortfarande är lika coola som förut. Stina kommer nog att lära sig uppskatta bra musik så småningom, men det ska inte behöva bli med ett par "kids"-hörskelskydd  från Peltor dygnet runt en sommar. Sen antar jag att hon kommer att börja lyssna på enbart opera-pop-crossover bara för att göra revolt mot mig. Så då blir det väl jag som får sitta med peltor-skydd istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0